طراحی سایت آریان وب

خدمات طراحی وب سایت، بهینه سازی سایت ،میزبانی وب و وب مارکتینگ

طراحی سایت آریان وب

خدمات طراحی وب سایت، بهینه سازی سایت ،میزبانی وب و وب مارکتینگ

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


شرکت‌های هاستینگ وب به کاربران اینترنت امکان می‌دهند وب‌سایت‌هایشان را روی فضای وب در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهند. تعداد زیادی از این شرکت‌ها وجود دارند که فضای هاست و اتصال اینترنتی وب‌سایت را برای مشتریان‌شان فراهم می‌کنند. علاوه بر انواع مختلف هاستینگ شامل هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست مجازی، هاست مدیریت شده و هاست ابری شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایی نیز وجود دارند که سرویس‌های هاست مجانی یا رایگان در اختیار کاربران وب می‌گذارند.

مزایای هاست‌های رایگان

در این سرویس‌ها که معروف‌ترین آن‌ها سرویس‌های وبلاگ‌نویسی‌اند کاربر می‌تواند محتوای وب‌سایتش را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در فضای سرور شرکت هاستینگ آپلود کند. این نوع سرویس مناسب افرادی است که تازه فعالیت‌شان در فضای اینترنت شروع کرده‌اند و می‌خواهند با فرآیند ایجاد وب‌سایت بیش‌تر آشنا شوند. هم‌چنین افرادی که می‌خواهند وبلاگ‌نویسی را شروع کنند در بسیاری موارد عجله یا تمایل چندانی برای پرداخت هزینه برای فضای هاست ندارند. برای این افراد نیز استفاده از هاست‌های رایگان تنها راه حل است.

در سرویس‌های هاست پولی درآمد شرکت هاستینگ از مبلغی است که مشتریان فضای هاست به طور دوره‌ای –سالانه یا ماهانه- می‌پردازند. اما شرکت‌های هاست مجانی برای کسب درآمد و ادامه‌ی سرویس‌دهی عمدتاً به تبلیغات متکی‌اند. این تبلیغات به صورت متن یا بنر در وب‌سایت‌های مشتریان قرار داده می‌شود.

مزیت اصلی سرویس‌های هاستینگ وب مجانی همان پول نخواستن است. بنابراین برای افرادی که تازه کارشان را در اینترنت آغاز کرده‌اند یا تنها به دنبال طرح مسایل مورد علاقه‌ی خود در وب هستند و منفعت اقتصاد خاصی را از این کار خود دنبال نمی‌کنند یک انتخاب مناسب هستند. برای افرادی که تنها می‌خواهند محتوایی محدود را در یک فضای وب کوچک نمایش دهند و با تبلیغات ناخواسته یا نداشتن نام مستقل برای وب‌سایت‌شان مشکلی ندارند نیز این نوع فضاهای هاست پیش‌نهاد خوبی است. به‌ویژه که مزیت دیگر این فضاهای رایگان این است بیش‌تر وب‌سایت‌های ارایه دهنده‌ی هاست مجانی ابزارها و محیط یک‌پارچه با کاربری آسان و امکاناتی نسبتاً منطقی برای آپلود صفحه‌های وب در حساب‌های رایگان در اختیار کاربران‌شان می‌گذارند. این کار به این دلیل انجام می‌شود که فضاهای هاست رایگان بیش‌تر مورد توجه و استفاده‌ی کاربران تازه‌کار و نابلد است که راحتی کار با این ابزارها برایشان جذاب است و هم‌چنین کاربر پس از عادت کردن به یک محیط مدیریت محتوا کم‌تر میل به تغییر دارد و به این شکل شرکت‌ها می‌توانند کاربران خود را حفظ کنند و بر ارزش مجموعه‌ی وب‌سایت‌هایشان و میزان بازدیدکنندگان‌شان بیفزایند که در بالا بردن درآمد این وب‌سایت‌ها از راه آگهی‌ها بسیار مؤثر است.
جهت ثبت هاست و دامنه به این آدرس مراجعه کنید : http://my.aryanweb.com/cart.php


  • میزبان وب
  • ۰
  • ۰
  • میزبان وب
  • ۰
  • ۰


محتوای با کیفیت، عامل کلیدی در طراحی سایت برای ایجاد تعامل و برقرای ارتباط با بازدیدکنندگان سایت است. همین ایجاد تعامل ذره ذره به انجام عملیات های مهم تر، مثل انجام خرید و ... منتهی می شود و کاربران را به اقدام فرا می خواند.

در زیر به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند برای محتوای سایت خود، استراتژی بچینید و محتوای مناسب ایجاد کنید.
تحقیقات در مورد مطالب مرتبط با زمینه کاری
با وب سایت هایی که محتوای مرتبط با زمینه کاری شما منتشر می کنند، ارتباط داشته باشید. از آخرین اخبار و چالش های مرتبط با زمینه فعالیت خود مطلع باشید. مطالعه زیاد شما را وادار می کند تا سوال بپرسید، ایده های خود را بررسی کرده، آن ها را گسترش دهید، جالب ترین آن ها را برگزینید و در سایت خود قرار دهید.
مخاطبان هدف خود را بشناسید
شما به خوبی آگاه هستید که چطور باید با یک کودک 5 ساله یا بهترین دوست خود و یا یک مدیر عالی رتبه، به شکل متفاوت سخن بگویید. در واقع شما می دانید که چطور سخنان خود را با مخاطبانتان تطبیق دهید تا برای آن ها قابل فهم و درک باشد. این مهم در ایجاد محتوا هم صادق است.

به عبارت کلی باید درک عمیقی از خواسته های بازار هدف خود داشته باشید. طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمی شود. بلکه طراحی سایر المان های سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است. پس باید بدانید که آن ها مایلند چه مطالبی را مطالعه کنند و تمرکز و تلاش خود را بر روی آن نوع مطالب بگذارید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید. سعی کنید محتوای پیچیده ایجاد نکنید.

محتوای شما، کاملاً بستگی به خواسته های بازار هدفتان دارد.
هدف گیری برای اقدام
ممکن است محتوای شما جذاب و مفید باشد، اما نتیجه ای که مد نظر دارید را دریافت نکنید. چرا؟

زیرا محتوای سایت شما خوانندگان و بازدیدکنندگان سایت را تشویق به انجام عمل نمی کند و آن ها را برای اقدام فرا نمی خواند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را برای اقدامی خاص فراخواند و آن ها را به ایجاد تعامل با سایت تشویق کند. انجام کارهایی مثل ثبت نام در قسمت ارسال اخبار جدید به ایمیل، خرید محصول، شرکت در رویدادهای شما و یا Follow کردن صفحه فیسبوک.

نکته دیگر: از جملات مجهول استفاده نکنید. " زندگی شما با محصولات ما بهتر می شود"
به جای جمله بالا از این جلمه استفاده کنید: "محصولات ما زندگی شما را بهتر می کند"
یا حتی عبارتی بهتر، مستقیم و قاطعانه که کاربران را به اقدام تشویق می کند:
"زندگی خود را با محصولات ما بهتر کنید"
مختصر و مفید
اگر می خواهید محتوای آنلاین بنویسید، با دقت و واضح این کار را انجام دهید. از بکارگیری متون طولانی و جملات اضافی بپرهیزید و حد امکان، محتوای سایت را مختصر و مفید ایجاد کنید تا از طریق کمترین کلمات، بیشترین پیغام و اطلاعات را منتقل کنید.

کاربران متن های کوتاه تر را راحت تر می خوانند و اگر با لغات مناسب و پیام های مرتبط به شکل درست پر شده باشد، بهترین تاثیر را نسبت به متن های طولانی با توضیحات فراوان دارد.

  • میزبان وب
  • ۰
  • ۰


گرافیک
1) در این مورد باید بگوییم که "کوچک فکر کنید" یعنی حدود 10 تا 12 کیلو بایت برای هر تصویر. سعی کنید در طراحی وب سایت خود از تصاویر کم حجم و کوچک استفاده کنید تا سرعت لود شدن صفحه پایین نیاید. تصاویر بزرگ، یکی از اصلی ترین دلایل پایین آمدن سرعت لود شدن صفحه است. سرعت پایین لود شدن صفحه، یعنی هدر دادن زمان بازدیدکننده، که مسلماً هر بازدیدکننده ای می خواهد در کوتاه ترین زمان ممکن به آن چه نیاز دارد دست پیدا کند. پس نتیجه آن ترک وب سایت شما توسط بازدید کننده خواهد بود.

2) همیشه از گرافیک هایی استفاده کنید که با محتوای شما تناسب و هماهنگی داشته باشد. از تصاویر و گرافیک هایی استفاده کنید که به متون، محتوا، مطالب و زمینه کاری شما مرتبط باشد. تصاویر و گرافیک های طراحی شده، از عناصری هستند که طراحی سایت شما را تشکیل می دهند و می توانند محتوای شما را به خوبی شرح داده و به نمایش در بیاورند، که این به تفهیم و درک بهتر محتوا و مطالب داخل سایت، بسیار کمک می کند.

3) از تصاویر متحرک، چشمک زن و متغیر استفاده نکنید. و یا تا حد امکان از آنها بسیار کم استفاده کنید. مطالعات متعددی که در سال های اخیر انجام شده، نشان می دهد که تصاویر چشمک زن در طراحی وب سایت برای بازدیدکنندگان آزار دهنده و مزاحم هستند. در حقیقت طبق مطالعاتی که رو یک گروه از مرورگرها انجام شد، مشاهده شد که بسیاری از آنها برای این که بتوانند بقیه مطالب و محتوای داخل سایت را بخوانند، به طور خودکار و فیزیکی از نشان دادن و یا حتی باز کردن این تصاویر موجود در طراحی سایت، صرف نظر می کنند.

  • میزبان وب
  • ۰
  • ۰

شاید بخواهید بدانید وقتی دامنه ای منقضی می شود چه اتفاقی برای دامنه می افتد و چه کارهایی می توان انجام داد در این مقاله بیشتر به این مبحث دامنه می پردازیم.

زمانی که دامنه منقضی میشود شما در ریسک از دست دادن دامنه قرار میگیرید.
در متن زیر میخواهیم دوره حیات و انقضاء دامین را شرح دهیم.
زمانی که دامنه منقضی میشود شما در خطر از دست دامنه قرار میگیرد و اقدام سریع برای تمدید دامنه از قطع شدن دامنه و وب سایت شما و صرف هزینه های اضافی برای بدست آوردن مجدد دامنه در امان خواهید بود.

 
دامنه منقضی شده (Expired)

دامنه پس از طی سیکل حیات یک یا چند ساله منقضی میشود و در این حالت بین 1 تا 45 روز در وضعیت اتقضاء یا  expired باقی می ماند.
در این حالت دامنه با هزینه معمول قابل تمدید و فعال سازی مجدد است.

  • میزبان وب